Project Β΄ Τάξης

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

Το θέμα της εργασίας μας είναι ?ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΟΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ?. Είναι η απόδοση στα Ελληνικά των Αγγλικών όρων Bullying και Cyberbullying αντίστοιχα.
Σκοπός της εργασίας είναι η ενημέρωση κυρίως των συμμαθητών μας για τα φαινόμενα του σχολικού εκφοβισμού και του κυβερνοεκφοβισμού. Δύο ζητήματα που στις μέρες μας έχουν πάρει πολύ μεγάλες διαστάσεις.

«Αστικό Περιβάλλον-Εναλλακτικοί τρόποι ζωής των νέων».

Μία περιβαλλοντική καινοτόμα διδακτική προσέγγιση με την αξιοποίηση των ΤΠΕ

Περίληψη
Η συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζει ένα σχεδιασμένο, εφαρμοσμένο και αξιολογημένο  διαθεματικό πρόγραμμα στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με τίτλο «Αστικό Περιβάλλον ?Εναλλακτικοί τρόποι ζωής των νέων». Στο πρόγραμμα που υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2013-2014 συμμετείχαν 16 μαθητές του 5ου Γενικού Λυκείου Ιωαννίνων.
Στόχος υλοποίησης της συγκεκριμένης περιβαλλοντικής  διδακτικής προσέγγισης αποτέλεσε, η πληροφόρηση, η ενημέρωση, η δραστηριοποίηση των νέων σχετικά με το περιβάλλον στο οποίο ζουν και πώς μπορούν να επιτύχουν εναλλακτικούς τρόπους διαβίωσης. Μέσα από συγκεκριμένες δράσεις καλλιεργείται και επιτυγχάνεται η περιβαλλοντική συνείδηση και η αστυφιλία.
Το κυριότερο μεθοδολογικό εργαλείο του συγκεκριμένου προγράμματος αποτέλεσε η μέθοδος project και η έρευνα πεδίου όπου δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές να εμπλακούν ενεργά και διερευνητικά και να επιτευχθούν οι στόχοι που ετέθηκαν. Αδιαμφισβήτητη και χρήσιμη η χρήση των ΤΠΕ σε ολόκληρη την παρούσα εκπαιδευτική πρακτική.

Η εκπαιδευτικός
Ευαγγελία Παππά, ΠΕ05

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

«ΙΑΜΑΤΙΚΑ ΛΟΥΤΡΑ»

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ

«Το ηλιακό μας σύστημα και ο γαλαξίας μας (-γαλαξίες)»

Η αστρονομία γεννημένη από την ανικανοποίητη ανάγκη του ανθρώπου για την κατανόηση του σύμπαντος προσπαθούσε πάντοτε να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα που υπερέβαιναν τις εκάστοτε δυνατότητες της ανθρώπινης τεχνικής και διανόησης. Ας μην ξεχνάμε ότι είμαστε εφήμερα όντα ενός μικροσκοπικού πλανήτη γύρω από ένα κοινό άστρο στα περίχωρα ενός κοινού γαλαξία, που είναι μέλος ενός κοινού σμήνους γαλαξιών κάπου μέσα στην απεραντοσύνη του σύμπαντος.

Σκοπός:
Η κατανόηση της φύσης του σύμπαντος, της προέλευσής του και της εξέλιξής του. Αναλυτικότερα, οι γενικοί στόχοι του project είναι:

1. Να γνωρίσουν την ιστορία της επιστήμης της Αστρονομίας και να αντιληφθούν την σχέση της με τις υπόλοιπες επιστήμες (σχολικά μαθήματα Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Ιστορία, Καλλιτεχνικά, Πληροφορική, Αγγλικά, Ιταλικά).
2. Να αντιληφθούν τη δομή του ηλιακού μας συστήματος, τα   χαρακτηριστικά και τους νόμους που το διέπουν (στοιχεία Αστρονομίας & Διαστημικής της Β΄ Λυκείου)

Η καλλιτεχνική έκφραση, όπως είναι, για παράδειγμα, η μουσική (σχετικά τραγούδια που ακούνε οι μαθητές), οι φωτογραφίες και η δημιουργία μοντέλου του ηλιακού μας συστήματος.

Σαφήνεια ερευνητικών ερωτημάτων :

Aστρονομία και Μυθολογία:
Σείριος: Αρχαία Αίγυπτος (Σφίγγα) και Αρχαία Ελλάδα (Αστέρι της Βεργίνας)
(1η ομάδα: Ντούρου Μιχαέλα, Παπαγεωργίου Βασούλα, Ζενέλης Πάρης, Καραμάνης Αλέξανδρος)
Ήλιος: ορισμός-δομή-χαρακτηριστικά-θάνατος
Νεφελώματα-μαύρη τρύπα
Αστέρες: ορισμός ? χαρακτηριστικά- ονομασίες ? λάμψη-χρώματα ?θάνατος και Αστερισμοί: ορισμός και κατηγορίες
(2η ομάδα: Γιαννούλη Μαρία, Γιώτη Αρετή, Νούλη Ελένη, Καραγιάννης Δημήτρης, Μπαρούτας Δημήτρης)
Πλανήτες – Γαλαξίες: ταξινόμηση ?χαρακτηριστικά
(3η ομάδα: Καζαντζίδης Νίκος, Κολιός Χρήστος, Κωστόπουλος Νεκτάριος, Λιάφος Παύλος)
ΝΑΣΑ – Ακρωτήριο Κανάβεραλ
(4η ομάδα: Ανδρώνης Σταύρος, Βούλγαρης Γιάννης, Σιώτου Ελένη, Χρήστου Βασιλική)
Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε ένα μοντέλο του ηλιοκεντρικού μας συστήματος, χρησιμοποιώντας υλικά όπως σύρμα, μπάλες από φελιζόλ διαφορετικού μεγέθους, χρώματα (νερομπογιές), glitters κ.α.

Επισκεφθήκαμε το πλανητάριο των Εκπαιδευτηρίων Όλγας Ντότη Οικονόμου στις 30-4-2014: Ξεναγηθήκαμε στον χειμερινό, αλλά και στον θερινό ουρανό από τον δάσκαλο της  Γ΄ Δημοτικού Σωτηρίου Θανάση.  Μάθαμε να διακρίνουμε αρκετά από τα αστέρια που συναντήσαμε στο project.

Σε τακτά χρονικά διαστήματα οι μαθητές παρουσίαζαν τις εργασίες, που είχαν ετοιμάσει σε word ή powerpoint, με τον προτζέκτορα. H παρουσίαση της εργασίας σ΄ όλη τη Β” Λυκείου υπό την μορφή POWERPOINT από εκπροσώπους της κάθε ομάδας του Bpr3 έγινε στις 14-5-2014. Την ίδια μέρα παρουσιάστηκαν και τα αποτελέσματα των ερωτηματολογίων, που δημιούργησαν οι μαθητές υπό την μορφή γραφημάτων σε POWERPOINT.

Επικοινωνήστε μαζί μας..

Ο Διαχειριστής είναι κάπου εδώ τριγύρω. Μπορείτε όμως να στείλετε ένα email με τη γνώμη σας.